ختنه تخصصی

بهترین زمان ختنه نوزاد

پوست ختنه گاه، نوک یا سر آلت تناسلی را می پوشاند. جراح با بریدن پوست ختنه گاه، انتهای آلت تناسلی را آشکار می کند. در آمریکا تقریباً 55% نوزادان، اندکی پس از تولد ختنه می شوند. دیگر کشورها جراحی را مدتی بعد انجام می دهند و برخی ها به طور کلی آن را انجام نمی دهند. اما بهترین زمان ختنه نوزاد چه زمانی است؟

بهترین زمان ختنه نوزاد

بسیاری از والدین می خواهند بدانند بهترین سن برای ختنه کردن نوزاد پسرشان چه زمانی است. مطابق با این مقاله یک تا سه ماهگی، زمان ایده آلی برای ختنه نوازد است. ختنه خردسالی در مقایسه با ختنه بزرگسالی با تکنیک های ساده تری انجام می شود و زمان بهبودی معمولاً بسیار سریعتر است. مردانی که در کودکی ختنه شده اند، معمولاً نتیجه زیبایی بهتری خواهند داشت، زیرا خطوط زخم به مرور زمان محو می شوند.

برای کودکان، نوزادی زمان ایده آلی برای ختنه کردن است، زیرا در این سن، نوزادان احساس درد کمتری دارند، در طول ختنه کمتر حرکت می کنند و هیچ خاطره ای در ذهن آنها باقی نمی ماند. بسیاری از ادیان مختلف، ختنه زودهنگام را توصیه می کنند. طبق تجربه، در صورتیکه کودک بین یک تا سه ماهگی ختنه شود، روش حلقه پلاستیبل بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

در این سن، عمل و دوره ی بهبودی هم برای مادر و هم برای کودک راحت تر است. بیش از یک دهه است که پزشکان این سن را برای ختنه توصیه می کنند. علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان داده اند که تجربه ی زایمان، آستانه درد را در نوزاد به طور قابل توجهی پایین می آورد و منجر به واکنش استرسی و درد کمتر به ویژه در 90 روز اول عمر نوزاد می شود. ما به طور کلی انتظار داریم تمام نوزادان در طول 2 سال اول زندگی خود، با حلقه پلاستیبل ختنه راحتی را تجربه کنند. برای تمام نوزادان و کودکان، ما بی حسی موضعی را توصیه می کنیم، به طوری که پیش از جراحی تمام گیرنده های درد مسدود شوند و پوست بی حس شود.

اگر کودک من بزرگتر از سه ماه باشد، چطور؟

ختنه برای هر سنی، یک عمل جزئی و قابل تحمل است. با این حال ما ختنه را با خدماتی توصیه می کنیم که بی حسی موضعی کافی را برای انجام عملی بدون درد فراهم می کنند. مُسکن خوراکی کافی نیز باید در دوره بهبودی مصرف شود که این مدت زمان ممکن است تا دو هفته طول بکشد. همچنین در طول دوره بهبودی می توان از پمادهای ضدالتهابی مسکن نیز استفاده کرد. برای کودکان، محیط و عقاید والدین نیز نقش مهمی در نحوه راحتی کودک در طول ختنه ایفا می کند. ما توصیه می کنیم ختنه را به تأخیر نیندازید، زیرا هرچه کودک بزرگتر می شود، عمل ختنه سخت تر می شود.

آمادگی برای ختنه

اگر شما می خواهید نوازد خود را ختنه کنید، با پزشکی که قصد انجام این عمل را دارد صحبت کنید. این پزشک می تواند متخصص اطفال، متخصص اورولوژی، متخصص نوزادان یا حتی جراح اطفال باشد. در حالیکه اکثر نوزادان را می توان ظرف مدت 2 روز بعد از تولد ختنه کرد، اگر نوزاد شما زود رس باشد، با مشکلی در آلت تناسلی متولد شده، مشکلات خونریزی دارد یا در خانواده سابقه این مشکلات را دارید باید بیشتر صبر کنید.

پی نوشت:

این اطلاعات عمومی خلاصه محدودی از اطلاعات تشخیص، درمان و/یا دارو است. این به معنای جامع نیست و باید به عنوان ابزاری برای کمک به کاربر در درک و/یا ارزیابی گزینه های تشخیصی و درمانی بالقوه استفاده شود. این شامل تمام اطلاعات در مورد شرایط، درمان ها، داروها، عوارض جانبی، یا خطراتی که ممکن است برای یک بیمار خاص اعمال شود، نمی شود. آنچه مد نظر و مطلوب است،آن است که توصیه پزشکی یا جایگزینی برای توصیه های پزشکی، تشخیص یا درمان باید بر اساس معاینه پزشک و ارزیابی شرایط خاص و منحصر به فرد بیمار باشد. بیماران باید برای اطلاعات کامل در مورد سلامتی، سؤالات پزشکی و گزینه های درمانی، از جمله خطرات یا مزایای استفاده از داروها، با پزشک صحبت کنند. این اطلاعات هیچ درمان یا دارویی را به عنوان ایمن، موثر یا تایید شده برای درمان یک بیمار خاص تایید نمی کند. اینجانب دکتر مهدی افشاری هرگونه ضمانت یا مسئولیت مربوط به این اطلاعات یا استفاده از آن را از خود سلب می کنم.

 

 

دکتر مهدی افشاری متخصص اطفال، کودکان و نوجوانان_ دارای بورد تخصصی

از جمله خدمات پزشکی ارائه شده در مطب  عبارتند از:  معاینات دوره‌ای کودکان، پایش دوره ای رشد فیزیکی و تکامل کودکان، درمان انواع بیماری های عفونی،گوارشی و تنفسی در کودکان و نوجوانان_ مشاوره تغذیه، آموزش و مراقبت های دوره ای نوزادان نارس، پایش و درمان کلیه مشکلات دوره ای نوزادی، ارزیابی دوره‌ای توانایی های ذهنی و جسمی کودکان

خدمات ویژه ارائه شده توسط دکتر مهدی افشاری: انجام ختنه تخصصی در مطب، ویزیت در منزل و  مشاوره آنلاین

آدرس مطب: تهران، مهرآباد جنوبی، دانشگاه هوایی جنوبی، تفرش شرقی، پلاک 193_ واحد همکف

شماره تماس:021-66602506

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا