ختنه تخصصی

روش ختنه با حلقه چطور انجام می شود؟

دو روش اصلی برای ختنه وجود دارد روش حلقه و روش جراحی. با توجه به اینکه روش حلقه نیاز به بخیه ندارد از لحاظ تکنیکی برای نوزادان مناسب تر هست و از روش جراحی یا همان سنتی بیشتر برای اطفال بالای یک سال استفاده میشود لذا انتخاب روش مناسب بیشتر به سن کودک بستگی دارد و سایر روشها مثل ختنه لیزری و ختنه به روش کلیپس نقره ای به علت احتمال بالای عوارض کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.

پوستی که سر آلت تناسلی به شکل کلاهک دیده می شود، پوست ختنه گاه نامیده می شود. در ختنه کردن یا به اصطلاح انگلیسی Circumcision، پوست ختنه گاه از سر آلت تناسلی برداشته می شود. ختنه با حلقه یک روش سریع است که خونریزی بسیار کمی دارد و حتی نیاز به بخیه هم نخواهد داشت. پسران بزرگتر هم ختنه می شوند، که باید روش جراحی را انجام دهند. در روش جراحی بعد از ختنه کردن ، یک بانداژ به جهت محافظت از زخم استفاده می شود که معمولا یک هفته تا 10 روز بهبودی کامل می یابد.

در ایالات متحده امریکا، بسیاری از نوزادان پسر ختنه می شوند. ختنه کردن هم از لحاظ پزشکی و از لحاظ مذهبی بسیار توصیه شده است، حتی مطالعات نشان داده است که از بروز بسیاری از بیماری ها نظیر عفونتهای ادراری و تناسلی جلوگیری می کند. در حقیقت، طبق گفته انجمن پزشکان اطفال آمریکا (AAP)، مزایای آن از معایب آن خیلی بیشتر است.

بسیاری از والدین بنا به مذهب، فرهنگ یا دلایل شخصی تصمیم به ختنه کردن کودکشان می گیرند.

 

آمادگی برای ختنه کردن :

زمانی که تصمیم می گیرید کودکتان ختنه شود، باید با پزشک مربوطه صحبت کنید. ختنه هایی که روی نوزادان انجام می شود، باید توسط متخصصین انجام شود. پزشکان اطفال، اورولوژیست ها، نئوناتالوژیست ها و جراحان کودک می توانند چنین جراحی را انجام دهند.

بسیاری از کودکان سالم می توانند در طی چند ماه اول بعد از تولدشان ختنه شوند. با این وجود، ختنه برای کودکانی که از لحاظ سلامت بدن مشکل داشته باشند، منع می شود و انجام آن به تاخیر می افتد.

در ختنه کردن کودک چه اتفاقی می افتد؟

یک نوزاد معمولا برای انجام جراحی بیدار و هوشیار است. معمولا هم داخل یک صندلی پلاستیکی نرم قرار داده می شود. آلت تناسلی و اطراف پوست هم قبل از اینکه جراحی شروع شود، با مواد ضد عفونی کننده تمیز می شوند.

برای اینکه کودک دردی نداشته باشد، ناحیه ای که قرار است جراحی شود، بی حسی موضعی می شود. برای بی حسی یا از کرم بی حسی یا به صورت تزریقی استفاده می شود. بخاطر اینکه نوزاد با سوزن تزریق اذیت نشود، قبل از تزریق از کرم بی حس کننده استفاده می کنند.

بهترین روش انجام ختنه، ختنه با حلقه :

در نوزادان، ختنه کردن به چند روش می تواند صورت گیرد.  اما بهترین روش برای ختنه نوزادان که پزشکان هم توصیه می کنند، ختنه با حلقه می باشد.

روش ختنه با حلقه چطور انجام می شود؟

چسبندگیهای بین پره پوس و سر آلت جدا میشود و یک حلقه بین پره پوس و سرآلت جایگذاری میشود و سپس از رو یک نخ محکم روی حلقه پیچیده میشود پوست بین حلقه و نخ گیر افتاده و سیاه میشود و میفتد.

 

پی نوشت:

این اطلاعات عمومی خلاصه محدودی از اطلاعات تشخیص، درمان و/یا دارو است. این به معنای جامع نیست و باید به عنوان ابزاری برای کمک به کاربر در درک و/یا ارزیابی گزینه های تشخیصی و درمانی بالقوه استفاده شود. این شامل تمام اطلاعات در مورد شرایط، درمان ها، داروها، عوارض جانبی، یا خطراتی که ممکن است برای یک بیمار خاص اعمال شود، نمی شود. آنچه مد نظر و مطلوب است،آن است که توصیه پزشکی یا جایگزینی برای توصیه های پزشکی، تشخیص یا درمان باید بر اساس معاینه پزشک و ارزیابی شرایط خاص و منحصر به فرد بیمار باشد. بیماران باید برای اطلاعات کامل در مورد سلامتی، سؤالات پزشکی و گزینه های درمانی، از جمله خطرات یا مزایای استفاده از داروها، با پزشک صحبت کنند. این اطلاعات هیچ درمان یا دارویی را به عنوان ایمن، موثر یا تایید شده برای درمان یک بیمار خاص تایید نمی کند. اینجانب دکتر مهدی افشاری هرگونه ضمانت یا مسئولیت مربوط به این اطلاعات یا استفاده از آن را از خود سلب می کنم.

 

دکتر مهدی افشاری متخصص اطفال، کودکان و نوجوانان_ دارای بورد تخصصی

از جمله خدمات پزشکی ارائه شده در مطب  عبارتند از:  معاینات دوره‌ای کودکان، پایش دوره ای رشد فیزیکی و تکامل کودکان، درمان انواع بیماری های عفونی،گوارشی و تنفسی در کودکان و نوجوانان_ مشاوره تغذیه، آموزش و مراقبت های دوره ای نوزادان نارس، پایش و درمان کلیه مشکلات دوره ای نوزادی، ارزیابی دوره‌ای توانایی های ذهنی و جسمی کودکان

خدمات ویژه ارائه شده توسط دکتر مهدی افشاری: انجام ختنه تخصصی در مطب، ویزیت در منزل و  مشاوره آنلاین

آدرس مطب: تهران، مهرآباد جنوبی، دانشگاه هوایی جنوبی، تفرش شرقی، پلاک 193_ واحد همکف

شماره تماس:021-66602506

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا