واکسیناسیون

عوارض واکسن پنوموکوک برای نوزادان

لطفا سلب مسئولیت در انتهای این صفحه را بخوانید.

 

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در صورت بروز هریک از عوارض زیر، با تزریق واکسن پنوموکوک در فرزندتان، با پزشک مشورت نمایید.

در صورت تداوم یا بدتر شدن هریک از عوارض زیر با پزشک مشورت نمایید:

  • تب خفیف
  • درد، تورم یا قرمزی در اطراف محل تزریق
  • تحریک پذیری
  • خواب آلودگی
  • خواب ناآرام
  • بثورات پوستی
  • از دست دادن اشتها
  • استفراغ
  • اسهال
  • چنانچه فرزندتان علائم دیگری دارد که فکر می‌کنید به دلیل تزریق این واکسن باشد، به پزشک اطلاع دهید.

توجه: به طور معمول، پزشک یا پرستار از شما می‌خواهد که چند دقیقه پس از واکسیناسیون کودکتان، صبر کنید تا مطمئن شوند که هیچ واکنش نامطلوبی به دلیل تزریق واکسن، در کودک شما رخ نمی‌دهد. اگرچه واکنش‌های آلرژیک بسیار نادر است، اما اگر بعد از گذشت چند روز از واکسیناسیون، کودک شما دچار تنگی نفس شد یا هرگونه تورم شدید یا بثورات جلدی در کودک شما رخ داد، فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

 

پی نوشت:

این اطلاعات عمومی خلاصه محدودی از اطلاعات تشخیص، درمان و/یا دارو است. این به معنای جامع نیست و باید به عنوان ابزاری برای کمک به کاربر در درک و/یا ارزیابی گزینه های تشخیصی و درمانی بالقوه استفاده شود. این شامل تمام اطلاعات در مورد شرایط، درمان ها، داروها، عوارض جانبی، یا خطراتی که ممکن است برای یک بیمار خاص اعمال شود، نمی شود. آنچه مد نظر و مطلوب است،آن است که توصیه پزشکی یا جایگزینی برای توصیه های پزشکی، تشخیص یا درمان باید بر اساس معاینه پزشک و ارزیابی شرایط خاص و منحصر به فرد بیمار باشد. بیماران باید برای اطلاعات کامل در مورد سلامتی، سؤالات پزشکی و گزینه های درمانی، از جمله خطرات یا مزایای استفاده از داروها، با پزشک صحبت کنند. این اطلاعات هیچ درمان یا دارویی را به عنوان ایمن، موثر یا تایید شده برای درمان یک بیمار خاص تایید نمی کند. اینجانب دکتر مهدی افشاری هرگونه ضمانت یا مسئولیت مربوط به این اطلاعات یا استفاده از آن را از خود سلب می کنم.

دکتر مهدی افشاری متخصص اطفال، کودکان و نوجوانان_ دارای بورد تخصصی

از جمله خدمات پزشکی ارائه شده در مطب  عبارتند از:  معاینات دوره‌ای کودکان، پایش دوره ای رشد فیزیکی و تکامل کودکان، درمان انواع بیماری های عفونی،گوارشی و تنفسی در کودکان و نوجوانان_ مشاوره تغذیه، آموزش و مراقبت های دوره ای نوزادان نارس، پایش و درمان کلیه مشکلات دوره ای نوزادی، ارزیابی دوره‌ای توانایی های ذهنی و جسمی کودکان

خدمات ویژه ارائه شده توسط دکتر مهدی افشاری: انجام ختنه تخصصی در مطب، ویزیت در منزل و  مشاوره آنلاین

آدرس مطب: تهران، مهرآباد جنوبی، دانشگاه هوایی جنوبی، تفرش شرقی، پلاک 193_ واحد همکف

شماره تماس:021-66602506

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا